Nytt köp

IMG_5717

Ciqikou, Chongqing, Kina.

I Onsdags gjorde jag ett nytt inköp av aktier. Jag har tänkt mycket på det här med utdelningstillväxt och direkt avkastning. Det mest optimala måste vara att gå mer mot en högre direkt avkastning för att sedan investera mer i bolag som höjer utdelningen. Jag tänkte kanske de två första åren.

Därför köpte jag denna månaden 12 stycken aktier i PCN som har en avkastning på över 5%. Aktien kommer att avkasta 15 kr per månad och 178kr på ett år vilket är jätte bra för att ha investerat 2200 kr i aktien. När jag bara tänker lite snabbt så är det en avkastning på cirka 6-7%.

 

Kommentera

