2 Nya aktier, 1 såld och 1 påfylld

Igår köpte jag 2 nya aktier. Jag köpte American States Water och AT&T. Jag sålde Hormel Foods, och fyllde på PIMCO Corporate & Income Stratergy Fund. 

American States Water (AWR) har höjt utdelningen i 62 år, utdelningen ligger på 2% vilket inte är mycket, men de senaste fem åren har de höjt utdelningen med 10% vilket är bra.

AT&T (T) har höjt utdelningen i 32 år, utdelningen ligger på 5%, och utdelningetillväxten ligger på 2%, vilket inte är mycket, men utdelningen ligger redan högt.

PIMCO Corporate & Income Stratergy Fund (PCN) fyllde på jag på eftersom jag vill få igång snöbollen så fort som möjligt för att sedan börja investera mer i aktier som har högre utdelningstillväxt. ETFN har 8% direktavkastning just nu.

 

Kommentera

