portfölj homemake over

Igår byte jag ut några innehav som jag inte tyckte passade enligt taktiken som utdelningeinvesterare. Bolagen var det inget fel på, det är mycket bra och om några år kanske jag äger dem igen.

Problem var att jag från början borde ha skapat kärninnehav som är själva stommen i portföljen, de kommer att utgör den största andelen i portföljen. Jag byte ut CSCO, SDIV och VFC mot PG, JNJ. Två stycken bolag som alla utdelningesinvesterar borde ha i portföljen, dock lite tråkiga bolag.

Just nu har jag fyra bolag som kommer utgör stommen i min portfölj de är T, AWR, PG och JNJ.

Kommentera

