2 ny köpt bolag och påfyllnad

 

Proctor & Gamble

Den 21 Juni gjorde jag om portföljen en aning köpte in Proctor & Gamble och Johnson & Johnson i portföljen. Den 22 Juni köpte jag återigen nya aktier för mina sparade pengar. Jag köpte 1st Proctor & Gamble och fyllde med 8st PCN eftersom jag vill få igång snöbollen snabbt. Därför går det mesta av sparandet in i PCN.

Tanken är senare att ha mer vikit i de mer stabila utdelnings aktierna som Johnson & Johnson, Proctor & Gamble och American States Water. Men samtidigt vill jag ha några högutdelare som AT&T som ligger på runt 5% i direktavkastning.

Än så länge vet jag inte vilket mer bolag som skulle kunna vara intressant. Åter kommer förmodligen med det i nästa blogginlägg.

 

Kommentera

