Börsen neråt! Dollarn neråt!

dollar_sign_money_down_investment-512

De senaste dagarna har vi nog alla märkt att det blivit mycket röda siffror på börsen. Men inte bara det, även den amerikanska dollarn har sjunkit en hel del. Jag har ju allt mitt innehav i amerikanska aktier änn så länge. Dock har jag övervägt att investera i svenska aktier, och det kommer jag att göra, men inte just nu.

Dollarn sjönk i fredags från 8.70 kr till 8.40 kr , alltså 30 öre. Det spelar inte någon roll om det fortsätter ner, överlag kommer det gå upp och ner många gånger över de 25 åren som jag kommer att investera i börsen. På så sätt kommer det att bli ett snitt så länge man köper kontinuerligt.

Just nu ligger alla innehav på minus förutom PCN, och totalt ligger jag på $6 i orealiserad vinst. Nästa köp blir nog i AT&T och PG, båda har sjunkit med 2.50% denna veckan. Under veckan kollade jag även runt på svenska aktier. Några som intresserade mig var Nibe, Hexpol och Vitec. Det har stabil tillväxt och bra utdelning, dock inga jätte merit som de amerikanska jättarna har med 50 år av stabila utdelningar.

 

Kommentera

