MÅNADSUPPDATERING – JULI 2017

iugrege

Denna månaden har jag inte köpte några nya aktier. Anledningen är att jag inte haft tillräckligt med inkomst denna månaden. Jag har ju inget jobb och nästa månad ska jag börja studera. Jag har kommit in på en YH-utbildning. Någon som har tidigare gåtten YH-utbildning? Vad tyckte ni?

Eftersom jag i början av denna månaden gjorde om portföljen genom att ändra taktiken en anning, erhåller jag inte lika mycket utdelning som föregående månad. Den nya taktiken var att börja spara i en säker stomme och inte gå all in på utdelningstillväxt. Utdelningstillväxten kommer jag naturligtvis att investera mer i senare. Jag vill absolut fortfarande lägga stor vikt på utdelningstillväxten, men inte just nu.

Jag har också tänkte på att börja investera lite i svenska företag eftersom dollar börjat sjunka. På två veckor har dollar kursen sjunkit från 8,80 till 8.15. Vilket är en nedgång på 65 öre. Före varje dollar investerad förlorar man 65 öre.

Denna månaden har jag erhållit följande utdelning:

$2.81 PIMCO Corporate & Income stratergy Fund

I svenska kronor har jag totalt erhållit 23 kr för hela juni.

Utdelningschemat

One response to “MÅNADSUPPDATERING – JULI 2017

  1. Pingback: MÅNADSUPPDATERING – AUGUSTI 2017 | Aktiesamlaren·

Kommentera

