MÅNADSUPPDATERING – SEPTEMBER 2017

iugrege

Denna månaden har jag totalt erhållet 3 stycken utdelningar från 3 olika företag. Jag gillar verkligen amerikanska aktier eftersom de delar ut 4 gånger om året. Där finns vissa som delar ut varje månad såsom PCN vilket jag gillar ännu mera.

Som jag skrev i mitt inlägg som jag postade för några dagar sedan, så måste bestämma mig för vilka svenska företag som jag tänker investera i. Precis som de amerikanske aktierna som jag har köpt måste det vara aktier som jag vill behåll för alltid och aldrig sälja. Jag vet inte riktigt om jag ska skriv ett inlägg om hur jag resonerar kring valet, jag får se helt enkelt.

Köpta aktier denna månaden

2 st Wells Fargo

3 st PIMCO Corporate & Income stratergy Fund

Total utdelning erhållen

$0.84 Johnson & Johnson

$0.51 American States Water

$0.91 PIMCO Corporate & Income stratergy Fund

Totalt erhållit 40,40 kr för hela September.

Länkar

Utdelningsportfölj

Utdelningsschema

 

Kommentera

